.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اشاره های انتخاباتی پورمحمدی و توضیحات استاندار

نخستین همایش ارتقا سلامت نظام اداری با صحبت های رئیس بازرسی کل کشور به موضوع انتخابات و قوانین آن کشیده شد به نحوی که استاندار البرز پیرو آن مجدد روی سن حاضر شد و به موضوعاتی اشاره کرد.

به گزارش مهر، عصر سه شنبه رئیس بازرسی کل کشور در همایش ارتقا سلامت نظام اداری گفت: با توجه به اینکه حجم قوانین بالا است گاهی اوقات اجرای آن کار را برای مدیران سخت می کند و دست و پا گیر می شود؛ از سوی دیگر بر مدیر فشار می آید ونیز او مجبور می شود مقررات را دور بزند.

وی افزود: دیوان محاسبات کشور از صبح تا شب کارش صدور احضاریه و بازخواست فعالیت های مدیران است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: استاندار البرز از دستگاه نظارتی به اجرایی آمده و ما بالعکس و این جابجایی ها خود موجب بلوغ نظام قانونی کشور می شود.

وی ادامه داد:  راه حل برطرف کردن عیوب زیرپا گذاشتن آنها نیست؛ شما مدیران گاهی اوقات به قصد خیر قانون را دور می زنید ولی آیا تضمین می دهید این دور زدن به نفع جامعه باشد؟

این مسئول ادامه داد: تلاش باید برای اصلاح قانون باشد و نه زیرپا گذاشتن آن که درغیر این صورت قانون گریزی زرنگی تلقی می شود و قانون ستیزی نوعی خدمت و به این ترتیب نهادهای قانونگذار را زیر سوال می بریم چون می خواهیم خدمت کنیم.

مدیران با قانون گرایی اجازه ورود به حریم شان را ندهند

وی بیان کرد: این قبیل دور زدن ها نظام اداری کشور را آسیب پذیرمی کند و مدیران خود موجب می شوند که به حریم شان ورود پیدا کنند.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: قانون بهترین حریم نظام اداری کشور است واگر بنا است از حریم ما دفاع شود باید از قانون دفاع کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: مدیران باید بدانند اگر بنا است از حریم شان دفاع شود از قانون دفاع کنند؛ بهترین نگاه بان همان قانون است و اگر می خواهید حریم تان مورد تعرض قرار نگیرد قانون را خوب رعایت کنید.

وی افزود: با سست شدن قانون اولین سوژه و حریمی که هتک می شود حریم مدیران است و کسی روی آن تردیدی نداشته باشد.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: در دوران رژیم پهلوی مردم از باب مبارزه با رژیم قانون را زیر پا می گذاشتند؛ اما  در نظام اسلامی ما که از قانون  و حکم شرعی آن برآمده است نمی توان قانون را زیر پا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز تربیتی درحوزه قانون وتبعیت از آن وجود ندارد تصریح کرد: بسیاری از مدیران، نخبگان، رسانه ها و... انتظار دارند که قانون جزبه جز اجرایی شود ما به آنها بارها گفته ایم که صبر داشته باشند وقتی ما تربیت قانون را نداریم چگونه می توانیم انتظار اجرای جز به جز قانون را داشته  باشیم.

صحبت های پورمحمدی

رئیس بازرسی کل کشور در ادامه صحبت های خود بعد از وقفه ای کوتاه گفت: از منظر دیگری قصد دارم وارد موضوع مهمی درجایگاه بازرس کل کشور شوم و نکاتی را بیان کنم؛ که ممکن است تفاسیر و برداشت های مختلفی داشته باشدکه امیدوارم مشفقانه باشد.

وی گفت: مدیریت کشور کار مشکلی است ولی هریک از بزرگواران بعد مدتی با عارض شدن مشکلات پای قانون را وسط می کشند که این ادبیات شایسته نیست.

پور محمدی عنوان کرد: درباره اختیارات ریاست جمهوری از دولت های قبل روی آن بحث بود؛ مثلا در دوره ای قبل که به نفع شان بود می گفتند این نظام خوب است کاری کنید مدیریت عالی کشور تداوم پیدا کند حتی شده درقانون دستکاری کنید که بلافاصله رهبری دستور اکید داده اند که قانون باید اجرایی شود.

وی افزود:  در دوره بعد گفتند اختیارات توسعه پیدا کند، تفسیر از قانون اساسی شکل گیرد و...اگر شما طبق این قانون رئیس شدید چرا آن را قبول ندارید؟ مگر شما طبق این قانون رای نیاوردیدچرا زیرش می زنید؟

رئیس بازرسی کل کشور گفت:  از روسا انتظارها در قانون مداری بیشتر است اگر ما مدیران تردید ایجاد کنیم و نقض کنیم از پایین ترها چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

کاندیداها موضع خود را برای مردم شفاف سازی کنند

رئیس بازرسی کل کشور کلیه کاندیداهای ریاست جمهوری را خطاب قرار داد و گفت:  کاندیداها شفاف به مردم بگویند آیا قوانین کشور ، نظامات قانون گذاری کشور، نظام قضایی و نظارتی  را قبول دارند یا خیر؟  این موضوع را شفاف به مردم بگویند و بعد چند سال مشکلات را برگردن قانون نگذارند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی تصریح کرد:  صدا و سیما باید در فضایی هوشمندانه و کارشناسانه بدون تشنج این بحث ها توسط اساتید فن تبیین شود.

وی افزود: مدیران در یک فضای حمایتی و روشن بحث کنند؛ کارشناسان دفاع و یا رد کنند, تا فضای کشور رو به جلو باشد و مدیران در فضای حمایتی کارشان را انجام دهند.

رئیس بازرسی کل کشور گفت:  قصدم از حضور در استان البرز آن است که  مدیران استانداری البرز در این حیطه وظایف خود را به خوبی انجام دهند ما نیز از حریم و جایگاه مدیریتی آنها حمایت کنیم.

وی افزود: به تعبیر استاندار البرز غیر از مدار قانون شاخصی برای دفاع نداریم و جایگاهی برای حمایت باقی نمی ماند.

این مسئول ادامه داد: کشور در مرحله بلوغ قرار دارد؛ این مباحث در دوره های مختلف مطرح شده است، قانون محترم بماند اصلاحات روی قانون انجام شود و ما جدی پایبند باشیم و بنظرم ارزشمند است.

پورمحمدی گفت: قانون ارتقاء سلامت اداری سال  90 با فراز و فرودهای ابلاغ شد و برای  نخستین بار مصادیق فساد درآن بیان شده و  تکالیف هر دستگاه مشخص شده و یک نقطه محوری این قانون دارد و آن است که زیر ساخت های دولت الکترونیک باید فراهم باشد.

ضرورت زیرساخت های الکترونیک برای ارتقاء سلامت اداری

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مدیرخوبی باشیم باید زیر ساخت های دولت الکترونیک کامل و فراهم باشد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: ایجاد زیر ساخت های الکترونیک به بهبود مدیریت، افزایش راندمان، سلامت نظام اداری  و کاهش فساد کمک می کند.

رئیس بازرسی کل کشور این را نیز افزود: سه قوه می توانند اختلاف داشته باشند و این مشکلی را ایجاد نمی کند و این مباحث و اختلافات باید در فضای عاقلانه و کارشناسانه به جمع بندی درست برسد.

وی افزود: کشور در اجرای قانون رو به جلو درحال حرکت است؛ با این حجم قانون، تجربیات کم و سبک زندگی باید صبوری کنیم و در فضای آرام مشکلات و آسیب ها را بشناسیم و تدبیر کنیم.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: اختلاف نظر در یک فضای عقلانی به رشد کشور کمک می کند.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان بازرسی دراستان البرز بیان کرد: خوشبختانه  دستاوردهای خوبی را در حوزه بازرسی دراین استان شاهد بوده ایم  و 443 پیشنهاد ارائه شده و البته تعدادی تخلفات نیز مشهود گردیده که به دیوان محاسبات و...ارجاع داده می شود.

استاندار توضیحاتی را ارائه داد

استاندار البرز پیرو صحبت های معاون بازرسی کل کشور مجدد روی سن سالن همایش های میلاد قرار گرفت تا نکاتی را بیان کند.

قانون گرایی در صف مقدم مجریان قانون قرار دارد

وی گفت: فضا به سمت انتخابات سوق پیدا کرده است که هدف اصلی این همایش طرح موضوعی خارج از این حیطه نبود؛ ما نیزخود بر قانون گرایی  تاکید داریم و در صف مقدم قانون گرایی مجریان قانون هستند و ما نیز مدعی همین قانونگرایی هستیم.

عربیان گفت: اشاراتی به ریاست جمهوری و دولت شد؛ باید پیرو صحبت های معاون بازرسی کل کشور اضافه کرد: تاکید دولت هم در راستای اجرای قانون و مقررات است.

استاندار البرز ادامه داد: اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها از جمله تاکیدات دولت مبنی بر اجرایی شدن آن است.

وی افزود: از آنجا که مجلس قانون گذار است دولت نیز پایبند به قانون است؛ از منظرکارشناسان اجرای دوم ضروری است اما برخی گفتند این یک اجبار است؛ اما این به معنی عبور از قانون و گریز از آن نیست.

عربیان گفت: توقع دولت از مجلس آن است که اجازه دهد این قانون اجرایی شود اگر قانون گذار اجازه ندهد همانند قبل

استاندار البرز عنوان کرد: اگر قانونی باید اصلاح شود نباید سکوت کرد و باید ضعف قانون را اعلام کنیم و کسی حق دخالت ندارد و قوا مستقل زیر لوای مقام عظمی ولایت انجام وظیفه می کنند. اگر مسئولی رای بیاورد قطع به یقین مقید به قانون است.

وی افزود: اگردر مسیر اجرا  قانونی ما را به هدف نرساند باید حتما اعلام شود و این به معنای نقض قانون نیست.

وی درپایان گفت: اگر مجلس به قانون گذار اجازه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه را ندهد مانند بقیه موارد این کار نیز صورت نخواهد گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.